معرفی ویجی اسواران پیامبر کوئستیها


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



خوش آمدید برای نمایش بهتر وبلاگ لطفا از مرورگرهای فایر فاکس یا گوگل کروم استفاده کنید.

چه نوع شغلی را دوست دارید؟


آمار مطالب

:: کل مطالب : 269
:: کل نظرات : 130

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 3
:: تعداد اعضا : 170

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 521
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 1021
:: بازدید ماه : 3692
:: بازدید سال : 10977
:: بازدید کلی : 258812

RSS

Powered By
loxblog.Com

کسب درآمد از اینترنت

معرفی ویجی اسواران پیامبر کوئستیها
ساعت | بازدید : 2160 | نوشته ‌شده به دست hamed224 | ( نظرات )

 ويجي اسواران، بنيانگذار، مدير و تئوريسين فكري كوئست (QI) است كه در شركت هرمي‌اش حدود يك ميليون و 200 هزار نفر ايراني عضويت دارند. اين گزارش به معرفي ويجي كه انگور فروشي، بنايي و رانندگي تاكسي را در كارنامه دارد، مي‌پردازد.


به گزارش خبرنگار انتظامي فارس، ويجي اسواران، بنيانگذار، مدير و تئوريسين فكري كوئست (QI) است. وي اصالتاً مالزيايي است و جزء آن دسته از قوميت‌هاي مالزي است كه ريشه هندي دارند. حدود 2 ميليون و 300 هزار نفر عضو كوئست هستند كه يك ميليون و 200 هزار نفر اين تعداد عضو را ايرانيان تشكيل مي‌دهند. شركت كوئست طي سال‌هاي گذشته 8 ميليارد دلار زا عضويت ايرانيان در اين شبكه ارز از كشور خارج كرده است. 

ويجي در 7 اكتبر 1965 به دنيا آمد، ‌اين مالزيايي هندي‌تبار چند تابعيتي! در مالزي، هنگ كنگ، ‌سيدني و لندن زندگي مي‌كند و براي مدتي هم در صومعه‌اي در Umbria ي ايتاليا حضور يافته و به مدت 33 روز، روزه سكوت مي‌گيرد. 

ويجي در سال 1984 بعد از چندين بار شكست شغلي و اقتصادي در زمينه‌هاي بنايي در بلژيك، فروش انگور در فرانسه و رانندگي تاكسي در لندن، تحت دوره‌هاي آموزشي مؤسسه‌اي با موضوع روانشناسي و آنتولوژي قرار گرفت. 

ويجي از طريق اين آموزش‌ها با سيستم‌هاي هرمي تحت عنوان بازاريابي شبكه‌اي آشنا مي‌شود. اين آموزش‌ها از طريق CIMA‌ در انگلستان انجام مي‌شود. حضور اسواران در انگلستان تا سال 1986 ادامه مي‌يابد. اما در مورد بخشي از زندگي وي در اين دوران در انگلستان به هيچ اطلاعي در دست نيست، كه اين مسئله قابل تأمل و توجه است. 

ويجي اسواران از انگلستان به آمريكا سفر مي‌كند و پس از آن براي اولين بار يك سيستم هرمي را در كشور فيليپين راه‌اندازي مي‌كند. اين سيستم منجر به تشكيل شركتي شد كه امروز در ايران به عنوان QI شناخته مي‌شود. شركتي كه عامل خروج 8 ميليارد دلار سرمايه از كشور است.


http://en.wikipedia.org/wiki/Vijay_Eswaran


اين نابغه‌ كلاهبرداري پس از جهش مالي قابل توجهي كه به خاطر دريافت 8 ميليارد دلار از ايرانيان به دست آورده، سعي در ارائه چهره‌اي علمي، خيّر و بشردوستانه در مجمع جهاني دارد. ويجي اسواران با استفاده از ثروت هنگفت و به تاراج رفته ايرانيان در مجمع خيريه بين‌المللي حضور يافته و با بذل و بخشش پول بادآورده حاصل دست رنج ايرانيان براي خود اعتبار كسب مي‌كند، ويجي در مالزي به عنوان فردي خيّر و دوستدار بشر شهرت دارد. 

اين مرد مرموز (QI) در حال معرفي خود به عنوان يك چهره مدافع حقوق بشر است و در نشست‌هاي مختلف حضور يافته و خود را حامي مردم جا مي‌زند. ويجي بعدها همسرش را به رياست بنياد خيريه بزرگي به نام پدرش منصوب كرد كه اين بنياد به عنوان يك بنياد بين‌المللي حقوق بشر فعال است. 

اسواران در سال 2007 براي مدتي هم تحت تعقيب اينترپل قرار مي‌گيرد. اما بعدها مشخص مي‌شود كه بازداشت وي در مانيل كاملاً صوري و در حقيقت يك مانور حقوقي بوده است.ويجي بعد از بازداشت قاضي مانيلي را با ارتشاء مجاب به اعلام برائت درباره وي مي‌كند. 

سپس حكم تبرئه آن دادگاه را توسط وكلاي قدرتمند كوئست به تمامي نمايندگي‌هاي اينترپل ارسال مي‌كند. مستندات آن شكايت و اتهاماتي در مورد پولشويي و كلاهبرداري در مورد دو شريك و همدست وي موجود است. 

دادگاه‌هاي ديگري نيز در جاكارتا و هند در مورد اتهامات ويجي اسواران برگزار شد كه هر بار به دلايل مشخصي از اعمال فشار و تهديد به سرانجام نرسيد. 

ويجي اسواران در مانيل 3هفته در زندان به سر برد و به مدت 2 ماه در وضعيت زندان در منزل قرار داشت، وي پس از آزادي از زندان در مصاحبه‌اي ادعا مي‌كند كه تحت يك جريان هدايت يافته امنيتي و اطلاعاتي دستگير شده، بازداشت و ارتباطي با فعاليت‌هاي QI نداشته است. 



* گستاخي ويجي به خليج فارس و سكوت ايرانيان هرمي 


«امروز در كنار ساحل زيباي خليج‌العربي در دبي، منطقه جميرا گرد هم آمديم...» اين سخنان كلاهبردار بزرگ هرمي‌هاست در جمعي كه سران ايراني كوئست حضور داشتند. در اين همايش ويژه ايرانيان، ويجي اسواران ادعاهاي واهي كشورهاي تازه متولد عربي را عنوان مي‌كند اما نت وركرهاي ايراني چنان جذب پيامبرتقلبي‌شان شده‌اند كه اين گستاخي را با بي‌غيرتي مي‌پذيرند. 

ويجي اسواران، به همراه همكار خود كرت از چهره‌هاي مشكوك اقتصاد زيرزميني بين‌الملل، در اوج تبليغات جهاني در مورد حذف Persian از عنوان خليج فارس و تبديل آن به خليج فارس، همايشي ويژه ايرانيان در دبي برگزار مي‌كند. او در اين همايش طي سخنراني و خير مقدم به ايرانيان به صراحت مي‌گويد: 

«امروز در كنار ساحل زيباي خليج‌العربي در دبي، منطقه جميرا گرد هم آمديم...» نكته جالب توجه اين است كه اين جمله گستاخانه‌ي ويجي هيچ‌گاه از سايت كوئست حذف نمي‌شود و هم اكنون نيز قابل مشاهده است. 

اما براي شناخت بهتر اين شبكه هرمي و فعاليتش كافي است بدانيم كه QI هيچ‌گاه اجازه پيدا نكرد در دبي و كشورهاي عربي خليج فارس اقدام به جذب افراد و توسعه شبكه كند و اساساً اين مسئله در دستور كار نبود. هدف كوئست با توجه به چند ميليون ايراني عضو كاملاً پيداست. 

ويجي اسواران در درگاه اينترنتي Blacktiger در پيامي به ليدرهاي ايراني اظهار مي‌كند: «پيش‌بيني كرده‌ام طي آينده‌اي نزديك ساختمان بيست طبقه‌اي در تهران به عنوان مركز منطقه‌اي كوئست برپا كنيم و تمام فارسي زبانان منطقه و ايرانيان را به شبكه كوئست وارد كنيم.» 

روياي ويجي با 410 شركتي كه در تهران منهدم شد، پايان پذيرفت. هرچند اگر اين 410 طبقه را به صورت يك برج ببينيم، خواهيم ديد كه ويجي توانسته يك ساختمان 410 طبقه در تهران بنا كند. 


* حمايت رسانه‌هاي غربي از خداي نت وركرها! 


روزنامه‌ها و رسانه‌ها غربي به ويژه USA Today در آمريكا و Fords بارها اقدام به پوشش خبري اين نت وركر! كرده‌اند. كتاب معروف ويجي اسواران به نام «سكوت در آرامش» كه با سرو صداي زياد و تبليغات كاذب بين هرمي‌هاي ايراني توزيع شده به سرعت معروف شده و در تيراژ بالا در سطح جهان منتشر شده، اين كتاب حاوي مجموعه تفكرات التقاطي وي كه برگرفته از بوديسم و تلفيقي از ساير اديان است. 

در سايت Amazon.com در معرفي شخصيت ويجي اسواران، از عبارت بي‌مذهب استفاده مي‌كند. يعني مي‌گويد كه رئيس QI هيچ دين و مذهبي ندارد. 

ويجي خود را به صورت غير رسمي به عنوان پيامبر روحي و ذهني مطرح كند،‌ رسانه‌هاي غربي نيز سعي مي‌كنند با برجسته ساختن ويجي او را در صدر اخبار جاي دهند. 


* همراهي يك ايراني با ويجي 


ويجي اسواران هنگامي كه در انگلستان در دوره روان‌شناسي آنتولوژيستي تحت آموزش فشرده قرار داشته است. در اين زمان او با زني ايراني و رئيس يك موسسه هم دوره بوده و رابطه‌اي سوال برانگيزي بين اين دو شكل مي‌گيرد. 

طبق اطلاعات به دست آمده بعدها اين زن به پرورش ليدرهاي اصلي QI در ایران اقدام مي‌كند. محراب صدوقيان‌زاده يكي از پردرآمدترين و اصلي‌ترين سران QI دست پرورده اين زن در ايران است. 

ويجي اسواران سعي مي‌كند، مدل توسعه شبكه‌اي خود را در ايران با عمليات رواني تلفيق فرهنگ و زبان انجام دهد. به عنوان مثال در پيام تبريك نوروزي به ايرانيان، از واژه‌هاي «انشاءالله»، «جهاد»، «جهاد دروني» و «خداحافظ» و ... استفاده مي‌كند. او در اين پيام اظهار مي‌كند: 
« به برادران و خواهران خودم در ايران تبريك مي‌گويم ...» 

نوع مسائل و اظهارات ويجي اسواران نشان مي‌دهد او به شدت سعي دارد كه تحت يك عمليات رواني گسترده در عرصه بين‌الملل، چهره موجه علمي، اخلاقي و بشردوستانه در اذهان عمومي از خود ترسيم كند. اين نگراني، با مشاهده حضور فعال وي در مجامع حقوق بشر به شدت تقويت مي‌شود. به طوري كه به نظر مي‌رسد با مواضعي كه وي عليه ايران اتخاذ كرده حتي سعي در ايجاد يك لابي بين‌المللي مبتني بر شبكه موجود در ايران داشته باشد. 


* كمال بالاترين نقطه نيست 


ويجي اسواران در كتاب "در قلمروي سكوت " خود كه با هدف ترويج آيين بودا نوشته شده است مي‌نويسد:در قلمروي سكوت فرد مي تواند براي رسيدن به كمال تلاش كند، ولي خود كمال در بالاترين سطح كوشش حاصل نمي شود.كمال بالاترين نقطه نيست.كمال يعني تعادل و هماهنگي درون. كمال يعني تعادل، نه فراز است نه فرود. 

اين پيامبر كلاهبرداران! معتقد است: «براي كمك به بشريت بپاخيزيد». اين جمله فلسفه ويجي است! اما در پس اين جمله فريبنده و بشردوستانه نيت پليد و اهداف شومي نهفته است. 

« به خودت يك دروغ حقيقي بگو » از ديگر معنويات مورد تأكيد اين شركت عرفاني هرمي است! دروغ حقيقي هم از آن جملات قصاري است كه فقط در اين آيين نوپديد سرويس‌هاي جاسوسي مي‌توان يافت. 

در گزارش سخنراني ويجي اين جملات آمده است: « زماني كه از ميان جمعيت به روي صحنه مي‌رفت صدها دست همچون ستارگان راك او را لمس كردند با اين اميد و اعتقاد كه گوشه‌اي از موفقيت خارق العاده او در آنها نيز جاري شود.» 

در بخشي از تبليغات انجام شده براي ويجي در سايت‌هاي ايراني او را رهبري بي‌نظير خطاب مي‌كند، در يكي از سايت‌ها كوئست آمده است: «به نظر شما پدر و مادري كه همچين فرزندي دارن چه احساسي دارن ؟ من فكر مي‌كنم هر لحظه به خودشون مي‌بالن و راضي از داشتن يك فرزند، كه نماد يك رهبر فرزانست.از چهره آروم و مهربان اين پدر و مادر مي شه به روح بزرگ ابر ليدرمون پي برد! اي كاش حالا كه ما راهمونو انتخاب كرديم و مي‌دونيم هدفامون فقط از راه اين سيستم به تجلي مي‌رسه قدر اين بزرگ مرد رو بدونيم و پا به پاش بمونيم و كار كنيم. نكته قابل توجه اينه كه من يقين دارم كه اين كمپاني با داشتن چنين رهبري نمادي بزرگ در سراسر دنيا خواهد شد كه تا به حال در تاريخ بشريت نظير نداشته. بايد از ويجي ياد بگيريم كه بزرگ فكر كنيم ...» 


* خودت را بالا بكش تا به بشريت خدمت كني 


« خودت را بالا بكش تا به بشريت خدمت كني » از جملات معروف كوئستي‌هاست اما خدمت به بشريت و چگونگي آن جاي تأمل دارد، اين خدمت مي‌تواند عليه بشريت و هم‌وطنان كشورت و جاسوسي باشد. خدمت را سران پشت پرده شركت كوئست و سرويس‌هاي جاسوسي تعريف مي‌كنند. 

اين گونه است كه سعي مي‌كنند براي جوانان بيكار ايراني شخصيتي را مطرح كرده و برايش جايگاهي تقريباً خداگونه تعريف كنند. رهبري كه حتي پيروانش را توصيه مي كند كه غذاي گياهي بخورند. در پس اين شبكه هرمي اما خبرهايي وجود دارد كه به نرمي و آهسته كار خود را پيش مي‌برد و بعد از عضوگيري حدود 2 ميليون ايراني، مي‌تواند طي سال هاي آينده نفرات بيشتري را جذب و وارد عرصه‌هاي فرهنگ، اجتماع و سياست نيز شود. 
هدف اين شركت تبديل اعضا به يك شبكه خبري براي جمع آوري اخبار و اطلاعات موجود در جامعه و نوعاً مرتبط با حساسيت هاي ملي و بين المللي، ترويج خرافه گرايي و استفاده از سمبل‌هاي غير مذهبي و مرتبط با تفكرات التقاطي منسوخ شده است. 
ايجاد اختلال در پايه و نظام خانواده و عاطفه ايراني به گونه اي كه روابط خانوادگي را به درجه اي برسانند تا ديگر برادر به برادر اعتماد نداشته باشد، سلب اعتماد به نفس جوان ايراني در تلاش و كوشش و پشت كار به گونه اي كه ديگر جايي غير از كوئست را وسيله‌اي براي دستيابي به اهداف خود نداند و ايجاد تفرقه هاي قومي و قبيله اي در ايران در به راه انداختن شاخه هايي مربوط به شهرستانهاي مختلف و ايجاد اختلافات درون شبكه اي از اهداف مهم كوئست در ايران است. 


* وقتي بوديسم جاي آموزه‌هاي اسلامي را مي‌گيرد 


آن گونه كه اسناد كشف شده از اين شركت هرمي نشان مي‌دهد، در اين شبكه مخوف، تفكرّي با هدف شبهات ديني، حذف شعائر و اعمال اسلامي و ميهني وجود دارد. كوئست با هدف ترويج فرهنگ بوديسم فعاليت مي‌كند تا با آن جوانان ايراني به جاي عبادات اسلامي خود تمرين خرافه‌گري‌هاي ويجي اسواران را (تحت لواي سكوت و مديتيشن) در دستور كار خود قرار دهند. 

يكي از سران اين شركت در ايران در اعترافات خود گفته است: «از ما خواسته مي شد كه براي حفظ درآمد خود افراد جديدي را دائماً به سيستم اضافه كنيم. در گلدكوئست تيمي تشكيل شد تا عليه مواضع نظام كار فكري كند و هر لحظه در افكار جوانان نسبت به نظام بدبيني و نسبت به هسته اصلي گلدكوئست اميدواري ايجاد كند. ما وظيفه داشتيم در كارهاي آموزشي فكري خود دائما با هسته اصلي هماهنگ باشيم. ما بايستي به گونه‌اي عمل مي‌كرديم كه علي رغم اطلاع رساني دولت و رسانه‌ها از مردم پول بگيريم و آن‌ها را وارد شبكه كنيم. ما بايستي جوان‌هايي را جذب مي‌كرديم كه حتي تا كنون براي گرفتن پاسپورت اقدام نكرده بودند و با وعده‌هاي پوچ تورهاي مسافرتي واهي را با قيمت‌هاي غيرواقعي ارائه كنيم.» 

اين سرشاخه گفته است: «ما دائما سعي مي كرديم ارتباط غير مجاز جوانان با جنس مخالف را ترويج كنيم و از اين محيط آزاد افسارگسيخته براي عضوگيري استفاده كنيم. بسياري اوقات به اعضاي شبكه خود ماموريت مي داديم كه به سراغ جوانان شهرستاني و روستايي رفته و با دعوت به دفاتر مركزي پنهاني آنان را ساعت ها در جلسات مختلط مورد هجوم فكري و رواني قرار دهند. اگر امكان مالي براي عضويت و جذب را داشتند، همان جا كار را تمام مي كرديم. در اين صورت آن ها مجبور بودند براي زنده كردن پول از دست رفته خود اعضاي جديدي را به شبكه وارد كنند و اگر توانايي مالي نداشتند از آن ها مي خواستيم مشخصات مالي اعضاي خانواده و بستگان نزديك خود را به ما ارائه دهند تا ما به شيوه اي فريبكارانه هزينه هاي عضويت را از آن ها تامين كنيم.» 


* ترويج فرهنگ نا اميدي از نظام و كشور 


اعترافات و اظهارات سرشبكه‌هاي كوئست نشان از چند محور اساسي دارد كه در دستور كار اين شبكه دسيسه هرمي است، ترويج فرهنگ نا اميدي از نظام و كشور و ايجاد اميدواري نسبت به هسته اصلي كوئست، سياه نمايي افراطي و بهره برداري از مشكلات رايج و اغتشاشات اخير به منظور ارائه راهكار توسط كوئست را مي‌توان از محورهاي اصلي روش‌هاي فعاليت‌هاي كوئستي ناميد. 

اين شركت هرمي براي جذب اعضاي جديد از روزش‌ها ينانتعارف و غيراخلاقي بهره مي‌برد، روش‌هاي غيراخلاقي اين شركت‌ها شامل استفاده از اختلالات جنسي غير مجاز و فضاي آزاد غير اخلاقي براي عضوگيري كه به عنوان راهكار اساسي در دستور كار قرار دارد. 
استفاده از مشروبات الكلي جهت القاء عمل‌هاي غيرهوشمندانه جهت منافع كوئست است در بسياري از دفاتر منهدم شده، مشروبات الكلي به ميزان قابل توجهي كشف شده است. 

اين مقام مسئول در وزارت اطلاعات دستور كار شبكه هاي هرمي در ايران را ترويج فرهنگ نا اميدي از نظام و كشور و ايجاد اميدواري نسبت به هسته اصلي كوئست، سياه نمايي افراطي و بهره برداري از مشكلات رايج و اغتشاشات اخير به منظور ارائه راهكار توسط كوئست، نفوذ اطلاعاتي در خانواده ها كه عمدتا هيچ رفتار حفاظتي در تبادل ارتباطات خود ندارند. 

يك مقام آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: اقدامات برخي افراد فعال در شركت‌هاي هرمي همچنان زير نظر سربازان گمنام است و تحركات‌شان رصد مي‌شود. پلمب 410 شركت اقدام كوبنده‌اي بود تا باقي شركت‌هاي هرمي از اقدامات خود توبه كرده و به آغوش ملت بازگردند. با تمهيدات وزارت اطلاعات هيچ شبكه هرمي در ايران اجازه فعاليت نخواهد داشت.

منابع:

http://www.lankalibrary.com/phpBB/viewtopic.php?t=2499

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=en&sl=en&tl=fa&u=http://www.pyramidschemealert.org/PSAMain/news/srilanka.html&rurl=translate.google.com&twu=1&usg=ALkJrhjDwg9LQe9BebfQ2KyhWDKYbcJ4Yg

 

http://www.mouthshut.com/review/General_Advice_on_Pyramid_Schemes-124699-1.html

 






:: موضوعات مرتبط: کیونت چیست؟ , ,
:: برچسب‌ها: معرفی ویجی اسواران پیامبر کوئستیها ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
Forexapak در تاریخ : 1401/1/25/4 - - گفته است :
Perdagangan forex. https://my.forex-stock-bitcoin-brokers.com

/weblog/file/img/m.jpg
lifemoyovera در تاریخ : 1400/10/8/3 - - گفته است :
Is it safe to play at online casinos? [url=https://lifemoy.news/most-read/28974-jak_daleko_je_fox_ tower_od_foxwoods_casino_middle]jak moc je kasinu wynn stojí za to[/url] Borgata offers a $20 no deposit bonus for new players, so you can start playing slots risk-free just by signing up for an account. [url=https://lifemoy.news/most-read/26084-nejlepsi_v_hracich _zarizeni_pro_chaos_demon]jak říct ženě[/url] All clients are important for all businesses, and online casinos are not different. [url=https://lifemoy.news/most-read/24147-rozdil_mezi_blue_a _black_ram_slot_golden_nugget]casino palma real[/url] Poker rooms are automatically integrated into most pay per head bookie software, so all subscribers can offer this feature to their players.


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: